Ugrás a fő tartalomra

Névtelen levél

   - Ti írtatok már valakinek névtelen levelet? - kérdezte Lena.
   - Persze - vágta rá Libert, de fel se nézett. Ágakat tördelt és rakta a pislákoló tűzre.
   - Kinek? - csillant fel Katrin szeme.
   Libert nem válaszolt rögtön, hanem betett még két faágat az éledő lángok közé.
   - Tudjátok, minden hónapban írok egy fenyegető levelet - közben kivett két üveg sört a rekeszből - a közoktatási miniszternek, hogy vezesse be a naponta kötelező csokiosztást az iskolákban... - az egyik üveggel kinyitotta a másikat és visszatette a rekeszbe.
    A többiek jót nevettek, csak Lena ült sértődött arccal a tűz mellett.
   - Bocs, Lena, muszáj volt... Mi a fenéért írna bárki is fenyegető levelet?
   Lena gyorsan leszerelte a sértődött arcot, mivel visszakerült a figyelem középpontjába.
   - Nem feltétlenül fenyegetőre gondoltam. A névtelen csak azt jelenti, hogy nem írom alá, de lehet kedves is.
   Marc elnevette magát.
   - Olyat én kaptam, kilencedikben... 
   - Többet is - kacagott fel Katrin.
   - Te írtad? - gyanakodott Marc.
   - Dehogy, róla mindenki tudta, hogy beléd van zúgva - húzta Libert a lányt.
   - Te dög! - hajította oda Katrin a az üres naptejes flakont, de persze nem talált.
   - Komolyan nem tudod, hogy ki volt? - nézett Lena.
   - Nem. Csak annyit, hogy tőletek valaki.
   - Én azt hittem, mindenki tudja - csodálkozott Katrin.
   - Mindenki tudta... - vigyorgott rá Libert, és gyorsan lehúzta a fejét a felé repülő beazonosíthatatlan kozmetikai szer elől.
   - Na, áruljátok már el!
   - Hát Martha!
   - Ki az a Martha? - lepődött meg Marc.
   - Hát Katrin legjobb barátnője, nem emlékszel? - lökte oldalba Libert.
   - Honnan szeded? Te nem is ide jártál! Idióta... - nevetett Lena.
   - Miért, a lányok nem így szokták? Hogy a legjobb barátnők ugyanabba vannak beleesve, mert annyit áradoznak róla egymásnak?
   - Na jó, most már befejezheted! - mérgelődött Katrin. Már nem volt mit odavágnia - Martha sose volt a barátnőm, mert egy hülye liba és Nici-s tolltartója volt!
   - Ez aztán érv...
   Egy pillanatig csend volt.
   - Ja, hogy az a lány! Jesszus... Reméltem, hogy valami normálisabb...
   - Mondjuk Katrin?
   Katrin már inkább nem szólt egy szót se. Nem hagyja bosszantani magát.
   - Te tényleg nem ide jártál? - nézett fel Jon, aki eddig nem igazán tudott hozzászólni a témához.
   - Hát, egy idő után már nem...
   - Miért?
   - Mitsgaud nem igazán értékelte a humoromat -vonta meg a vállát Libert.
   - Hát azt nem csodálom... - jegyezte meg Katrin.
   - Tényleg, ő volt az ofőtök!
   - Ő bizony. Pedig én bírtam az öreget.
   - Azért mentél törire?
   - Azért is...
   Lassan elhamvadt a tűz, összeszedték magukat és elindultak a város felé. A főtérnél elbúcsúztak egymástól, Lena nekiindult a macskaköves emelkedőnek. Az utcai lámpák mókás kis árnyakat hoztak létre a kövekből. Lena fejében kavarogtak a tábortűz körüli beszélgetések mondatai, lebegett a vidám kacagásban és kicsit sajnálta, hogy most már csend van és nincsenek itt a többiek. 
  A kapuban megakadt a szeme a postaládán. Valaki sietősen dobhatta bele azt a levelet, mert nem csúszott bele egészen, kikandikált a sarka. Lena dobogó szívvel kapta ki a ládából. Sima fehér boríték, rajta szálkás betűkkel csak az ő neve állt. Nem állta meg, még ott a kapuban feltépte a levelet, és kihúzta belőle a fehér A4-es papírt. Ahogy bontotta szét, valami csilingelve a földre pottyant. Gyorsan lehajolt érte és felkapta. Egy falevél alakú fém cipzár-húzóka volt, szép, pontosan egy kis fémgyűrűre hegesztve. Lena elmosolyodott,  az ujjára húzta és megnézte a levelet. Összesen ennyi volt: 

"Veheted fenyegetésnek is... ;)"




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hőlégballon

Színes, csíkos vászonlabda, lángod lobban barlangodba, lengő gömböd felhőn gördül, függő kasból hőlég dördül. Kasnak szélén súlyos zsákok, földre húzó mázsa-átkok. Homok terhe nyomna lejjebb csimpaszkodva egyre benned. Ahogy a zsákok leesnek, úgy szállhatsz te egyre feljebb, szabadon a sok tehertől emelkedsz a fellegekből. Hogy- hogy nem, a zsákok újra felkapaszkodnak kasodra. Ha leesnek, újak lesznek, húznak, nyomnak egyre lejjebb... De a hőlég azért ballon, hogy mindig az égre tartson, mindig húzva, mindig lassan... Várnak rá a csillagokban. 2011.11.21.

Olvasónapló: Helka és Ciprián

   Tihanyba tett egynapos látogatásunk utóhangjaként adta kezembe kedvenc nagynénim Nyulász Péter Helka - a Burok-völgy árnyai, valamint a folytatását, a Ciprián, a Balaton hercege c. könyveket. Ha kissé nehezen is kezdtem bele a Helkába (persze, cserkésztáborban nincs is sok idő olvasgatni...), annál gyorsabban olvastam végig a második részt.    A regényekről tudni érdemes, bár szerintem a borító alapján nem is kétséges, hogy körülbelül felsősöknek valók első sorban. De ez nem jelenti azt, hogy egy-két-sok évvel később nem izgalmas...    A Helka történetének alapjául a Balaton környéki legendák szolgálnak, Cipriánnal pedig már az Alföldig eljutunk. A bookline ajánlója szerint fanatsy-vel határos, szerintem viszont egészen az. (Persze, gyerekverzióban, és magyar sajátosságokkal felturbózva, amit egyébként külön értékelek!) Ezt abból gondolom, hogy a Helka olvasása közben is lebegett felettem az a szürke köd, mint a Gyűrűk Uránál is tapasztaltam... A Ciprián kicsit már más, pers

Osztálykirándulás

    Gyerekek, megérkeztünk. Mindenki keresse meg a táskáját, zokniját, szandálját, nézzen be az ülése alá, hagyott-e ott véletlenül csokipapírt, csipszes zacskót, habár rögtön az út elején megbeszéltük, hogy a buszon nincs étkezés, balesetveszélyes, egy hirtelen fékezés és félremegy a győri édes, aztán megfulladsz itt nekem és hívhatom a mentőket, egyébként is ki fogja azt a sok morzsát összetakarítani, de hallottam ám zacskócsörgést, azért, mert elöl vagyok, azért még hallok hátrafele is, lehet leszállni, első ajtón is, középsőn is, szép sorban, egyesével, nem tolakszik, nem lökdösődik, ne taposd le, ne üvölts már, így is félig megsüketültem, pedig többször is kértem, hogy halkabban, hát nem lehet tőletek az útra figyelni, én már annyiszor megfogadtam, hogy gyerekcsoportot soha többé, csak az a baj, hogy a felnőttek se jobbak, a félrészeg sítáborosok, a viháncoló társasutazók, meg volt az a zarándokcsoport, Krakkóig litániáztak, rózsafüzéreztek, a sok kendős öregasszony, süketek, mint