Ugrás a fő tartalomra

Várfal

   Lena sietett le a lépcsőn, Nilot már lent várta. A kapuban megölelték egymást és útnak eredtek felfelé.
   - Tudtál hozni, ugye? - kérdezte Lena Nilot-t.
   - A városháza elől már elfogyott, de kértem a kávézóból.
   - Jól tetted.
   - Rita kettőt is adott, hogy hozzak neked is.
   - Vajon honnan sejtette, hogy pont idejössz? - nevetett Lena.
   Kényelmesen ballagtak fel a romokhoz. Kár lett volna sietni. Az idő szép volt, zöld, illatos, zümmögő és tarka az erdő, igazán megért egy sétát. Azért így is elfáradtak, mert a vár tövében hirtelen megugrott az emelkedő, és meredeken ívelt felfele az út.
   - Huhh! Ez is megvan! - fújta ki magát Lena a tetején.
   - Látod, milyen jó, hogy nem Mandort hívtad? Akkor bringával jöhettél volna!
   - Arra ugyan engem nem vesz rá!
   Közben már a romok között bóklásztak. Lena ki is szemelt egy magas, széles tetejű falrészt. Nilot bakot tartott, Lena ügyesen felkapaszkodott, felhúzta Nilot-t is, aztán kényelmesen elhelyezkedtek a köveken. Lena elrendezte a szoknyáját, hogy ne gyűrődjön. Nilot előkapta  táskájából a két városi újságot, egyet Lenának adott. Minden hét hétfőjén jelent meg az új lap és kedden már alig lehetett találni a tartókban egyet-kettőt. Több helyre is ki szokták tenni, hogy a helyi lakosoknak és turistáknak is jusson.
   Nilot és Lena csendben olvasgatták az újságot. Nilot szisztematikusan haladt: elejéről a végéig. Lena is minden cikket végig olvasott, de először átlapozta, kiválasztotta a legizgalmasabbat, aztán mindig a soron következő legérdekesebbet olvasta.
    - Melyik az a Harang utca? - kérdezte, szemével kutatva madártávlatból a kis városkájukat.
    - Nem tudom pontosan, de csak ott látok gépeket, szóval biztos az - mutatott egy kis utcát Nilot.
   - Még sose jártam arra...
   Lena később a recepteket nézegette:
   - Hm, ez a kalács de jól néz ki!
   - Ja igen, azt én is néztem! Katrin mamája küldte be.
   - Ez az? Akkor mindenképp ki kell próbálnom! Nagyon szeretem azt a kalácsot...
   - Nézd, megint van Siston néni!
   - Komolyan? Nem is vettem észre! Most miről ír? - lelkesedett Lena.
   - Várj, mindjárt elolvasom!
   Siston nénivel az egyik fiatal tanár készített interjúkat az ifjúkoráról, a régi kisvárosi évekről. Néha más barátait is meghívta az idős asszony, képeket, emlékeket szedtek elő, és nagyon boldogok voltak, hogy az életük kis kincseiről az egész városnak mesélhetnek. Siston néni ráadásul, amilyen idős volt, olyan jól ismerte a fiatalokat, pontosan tudta, hogy mire kíváncsiak, és a kedvükért a legjobb sztorikat ásta elő emlékezetéből.  Persze arról, hogy tősgyökeres helybéli létére miért virít az ablakában petúnia a hagyományos muskátli helyett, egy szó sem esett soha, pedig Lenáék nagyon reménykednek minden új cikknél. Most sem jártak szerencsével.
   Más sorrendben bár, de ugyanakkor végeztek. Összecsomagoltak és elindultak hazafelé. Útközben megvitatták a felmerült kérdéseket: Jon képregényének legújabb részét, a közelgő programokat és azt, hogy melyik regényről fognak iker-beszámolót írni a következő számba.

Megjegyzések

  1. Nem olvasom rendszeresen Lénát, szóval lehet, hogy tudhatnám. Milyen képregényt készít Jon?

    VálaszTörlés
  2. Hát ezt most nem értem. Hogyhogy az újságban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én úgy gondoltam, hogy az újságba rajzol képregényt, és arról beszélgetnek. De lehet bármilyen más képregény is. (A földrajz óra c.-ben szerepel, hogy szokott rajzolni, de igazából ez most nem lényeges kérdés, mert akár bármi mást is írhattam volna, amiről cseverésznek hazafelé ;)...)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hőlégballon

Színes, csíkos vászonlabda, lángod lobban barlangodba, lengő gömböd felhőn gördül, függő kasból hőlég dördül. Kasnak szélén súlyos zsákok, földre húzó mázsa-átkok. Homok terhe nyomna lejjebb csimpaszkodva egyre benned. Ahogy a zsákok leesnek, úgy szállhatsz te egyre feljebb, szabadon a sok tehertől emelkedsz a fellegekből. Hogy- hogy nem, a zsákok újra felkapaszkodnak kasodra. Ha leesnek, újak lesznek, húznak, nyomnak egyre lejjebb... De a hőlég azért ballon, hogy mindig az égre tartson, mindig húzva, mindig lassan... Várnak rá a csillagokban. 2011.11.21.

Olvasónapló: Helka és Ciprián

   Tihanyba tett egynapos látogatásunk utóhangjaként adta kezembe kedvenc nagynénim Nyulász Péter Helka - a Burok-völgy árnyai, valamint a folytatását, a Ciprián, a Balaton hercege c. könyveket. Ha kissé nehezen is kezdtem bele a Helkába (persze, cserkésztáborban nincs is sok idő olvasgatni...), annál gyorsabban olvastam végig a második részt.    A regényekről tudni érdemes, bár szerintem a borító alapján nem is kétséges, hogy körülbelül felsősöknek valók első sorban. De ez nem jelenti azt, hogy egy-két-sok évvel később nem izgalmas...    A Helka történetének alapjául a Balaton környéki legendák szolgálnak, Cipriánnal pedig már az Alföldig eljutunk. A bookline ajánlója szerint fanatsy-vel határos, szerintem viszont egészen az. (Persze, gyerekverzióban, és magyar sajátosságokkal felturbózva, amit egyébként külön értékelek!) Ezt abból gondolom, hogy a Helka olvasása közben is lebegett felettem az a szürke köd, mint a Gyűrűk Uránál is tapasztaltam... A Ciprián kicsit már más, pers

Osztálykirándulás

    Gyerekek, megérkeztünk. Mindenki keresse meg a táskáját, zokniját, szandálját, nézzen be az ülése alá, hagyott-e ott véletlenül csokipapírt, csipszes zacskót, habár rögtön az út elején megbeszéltük, hogy a buszon nincs étkezés, balesetveszélyes, egy hirtelen fékezés és félremegy a győri édes, aztán megfulladsz itt nekem és hívhatom a mentőket, egyébként is ki fogja azt a sok morzsát összetakarítani, de hallottam ám zacskócsörgést, azért, mert elöl vagyok, azért még hallok hátrafele is, lehet leszállni, első ajtón is, középsőn is, szép sorban, egyesével, nem tolakszik, nem lökdösődik, ne taposd le, ne üvölts már, így is félig megsüketültem, pedig többször is kértem, hogy halkabban, hát nem lehet tőletek az útra figyelni, én már annyiszor megfogadtam, hogy gyerekcsoportot soha többé, csak az a baj, hogy a felnőttek se jobbak, a félrészeg sítáborosok, a viháncoló társasutazók, meg volt az a zarándokcsoport, Krakkóig litániáztak, rózsafüzéreztek, a sok kendős öregasszony, süketek, mint